ERASMUS + za 2016. za Ključne
aktivnosti 2 (KA2) u podrućju općeg obrazovanja
"New
Angles of good practices on Inclusion for all
Students - NAIS"
("Novi pogledi na dobru praksu uključivanja svih
učenika")
ID projekta:
2016-1-LV01-KA219-022646_2
Koordinator:
Tukuma Vakar
Neklatiens Vidusskola - Tukums (Latvija)
Partneri:
Sint Josef Institut voor kompasi - Antwerpen (Belgija);
Medicinska škola Ante Kuzmanića Zadar (Hrvatska);
Visoka tehnološka škola Francisc Neuman, Arad (Rumunjska)
Koordinator
prof Adina Avacovici
Radna grupa:
18 nastavnika, 40 učenika
Proračun projekta:
20 240 €
Kao polazište odlučili smo pristupiti
inkluziji i raznolikosti iz zajedničkih iskustava
koje međusobno dijelimo i želimo zajendo doći do
polazišne inkluzije koja bi nas trebala usmjeriti
kako prevazići razne individualne prepreke i dati
priliku uključivanja u društvene procese.
Četiri partnerske škole
prezentirati će svoja različita iskustva
uključivanja: opća srednja škola iz Latvije, škola
za učenike sa posebnim potrebama iz Belgije, te
strukovne škole iz Rumunjske i Hrvatske. Time će
naše razlike uključivanja bit bogatstvo primjera
koji će se objediniti u našem projektu.
Ciljane skupine i sudionici projekta su: |
- Nastavnici, osoblje koje se bavi
obrazovanjem iz posebnih potreba, glavnim i
strukovnim školama
- Učenici
- Roditelji i svi sudionici odgojno-obrazovnog
procesa
Projekt će se
fokusirati na: prava na jednakost i
uključenost, sinergije između uobićajenog odnosa, politike
škole i prakse,
kreativnost, vođenje karijere, inovacija primjera dobre
prakse.
Ciljevi projekta su: |
- stvaranje profesionalnih vještina za rad kao
integrativne škole i aktivno sudjelovanje u
otvaranju škola kao institucija u našim lokalnim
zajednicama stjecanje / razvijanje novih znanja
i vještina u upravljanju raznolikostima.
- promicanje inkluzivne prakse u školama
stvarajući zajednicu učenja u kojoj su svi -
osoblje, učenici, roditelji uključeni i
cijenjeni za uloženi doprinos
- potpora nastavnicima u
rješavanju položaja različitih skupina učenika
Tijekom prve godine projekta
nastavnici će procijeniti proces inkluzije.
Studijske materijale i resurse o uključivanju i
razmjenu dobrih praksi proizvodnjom materijala,
aktivnosti i igara za poticanje uključivanja svih
učenika koji će biti testirani i evaluirani na
svakoj partnerskoj školi i tijekom razmjene
studenata u potpuno novom okruženju vezom između
glavnih studenata i Posebna potreba učenika -
diferencijacije, raznolikosti i multikulturalnog
obrazovanja u učionici.
Tijekom druge godine organizirat će se obuka nastavnika za
unapređivanje studijskih materijala za inkluzivne
studente i održavanje učinkovitog okruženja za
učenje, provođenje kooperativnog učenja inkluzivnih
praksi i usmjeravanje karijere, ključne sposobnosti
i stavovi inkluzivnog učitelja koji će biti dovedeni
na višu razinu. Dobrovoljci će organizirati
neformalne aktivnosti studentima u svakoj ustanovi.
Materijali, igre i aktivnosti koje su proizveli
učitelji svih partnerskih škola tijekom treninga
zajedničkog osoblja tijekom i tijekom aktivnosti bit
će testirani tijekom kratkoročne razmjene skupina
učenika.
Škole koje sudjeluju:
|
- Dijelit će svoja iskustva i dobre prakse
usredotočujući se na sposobnosti umjesto na
onesposobljene,
- Poboljšat će svoj individualni sustav podrške
uvođenjem dobre prakse drugih zemalja koje
smanjuju rizik od neuspjeha i sprječavaju
studentske isplate,
- Naučiti će kako učinkovito i motivirati
studijske materijale prilagođene individualnim
potrebama svakog učenika koji će dovesti do
većeg uspjeha,
- Koristit će projekt kao resurs u dugoročnom
razvoju škole.
Svi nastavnici uključen u
projekt: |
- Biti će potaknuti prepoznati i poduprijeti
individualne potrebe učenika,
- Razviti će nove profesionalne vještine,
kompetencije i strategije.
Projekt će
pomagati ustanovama da imaju dobro motivirane
studente u njihovom studiranju i odabiru
karijere prema njihovoj specijalizaciji,
pomažući im da primijene svoje nove vještine,
entuzijazam i njihov interes za njihovu lokalnu
okolinu i buduću karijeru.
Ključni ishod ovog projekta je osnaživanje sudionika u smislu
njihove sposobnosti da identificiraju tehnike i
pristupe koji su prikladni za njih u
svakodnevnom životu i njihovom radu. Sve škole
će koristiti projekt kao resurs u dugoročnom
razvoju škole.
Resursi i aktivnosti
dostupni za implementaciju: |
- Preporuke provedivosti i kvaliteti
- PowerPoint prezentacija o primjerima
uključivanju u partnerskim zemljama
- Zbirka materijala, radnih listova i
aktivnosti
- Preporuke kako stvoriti učinkovite i
inovativne studijske materijale
- Preporuke o kompetencijama i stavovima
inkluzivnog učitelja
- Tečajevi za nastavnike europskih učitelja
- Zbirka igara i aktivnosti koje organiziraju
učenici s posebnim potrebama glavnih studenata i
volontera
- Portfelj za pokretanje karijere koji sadrži
samoprocjenu, životopis i pismo namjere i
upitnik za ispitivanje interesa učenika, stilova
učenja i stavova.
- Proslava Dana inkluzije
- Izvođenje internih treninga za osoblje koje
ne sudjeluje u prijektu
|
|
|
|